Book an appointment
Privacy policy
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Klinika Stomatologiczna IMARI Irmina Hezner- Sułkowska spółka jawna KRS:0000250801, z siedzibą przy Al. Stanów Zjednoczonych 32 lok 16 04-036 Warszawa NIP: 527 249 64 14, REGON: 140431190, wpisaną do rejestru podmiotów leczniczych prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr 000000022324
- Inspektorem ochrony danych w Przychodni Stomatologicznej IMARI jest Pani Karolina Kowalczyk – tel. 22 810 10 10.
- Przychodnia Stomatologiczna IMARI przetwarza następujące dane:
- nazwisko, imię, datę urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, w przypadku, gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania, w przypadku dziecka do 1 roku życia – także numer PESEL matki dziecka, a w razie braku numeru PESEL – serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Podanie tych danych jest obowiązkowe. - numer telefonu, adres e-mail.
Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwi udostępnienie Panu/Pani dokumentacji medycznej w formie elektronicznej oraz kontakt z Panem/Panią w związku z procesem leczenia w Przychodni Stomatologicznej IMARI. W przypadku wpisania Pana/Pani w kolejkę oczekujących na świadczenie zdrowotne finansowane ze środków publicznych, podanie nr telefonu lub adresu e-mail jest obowiązkowe. - numer dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy, legitymacji emeryta (rencisty), czy legitymacji szkolnej (dotyczy osoby, która nie ukończyła 18. roku życia)
W przypadku udzielania Panu/Pani świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, podanie powyższych danych jest obowiązkowe w celu weryfikacji w systemie eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) Pana/Pani uprawnienia do korzystania z tego rodzaju świadczeń. - nr legitymacji „Zasłużonego Honorowego Dawcy Krwi”, „Zasłużonego Dawcy Przeszczepu” , inwalidy wojennego – wojskowego, kombatanta, żołnierza, pracownika oraz weterana poszkodowanego poza granicami państwa, osoby represjonowanej, o której mowa w art. 1-4 ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.
W przypadku udzielania Panu/Pani świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, podanie powyższych danych jest obowiązkowe, w celu potwierdzenia Pana/Pani szczególnych uprawnień do korzystania z tych świadczeń poza kolejnością. - numer NIP.
Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak niezbędne, w celu wystawienia na Pana/Pani wniosek faktury.
- nazwisko, imię, datę urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, w przypadku, gdy pacjentem jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania, w przypadku dziecka do 1 roku życia – także numer PESEL matki dziecka, a w razie braku numeru PESEL – serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
- Pana/Pani dane przetwarzane będą w celu:
- udzielenia świadczenia zdrowotnego;
- w przypadku udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych lub przez inny podmiot, w celu weryfikacji uprawnień do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych lub przez inny podmiot, a także w celach realizacji umowy z NFZ lub z innym podmiotem finansującym udzielanie tych świadczeń;
- prowadzenia, przechowywania, udostępniania dokumentacji medycznej oraz realizacji Praw Pacjenta wynikających w ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- wystawienia zwolnienia lekarskiego;
- wystawienia faktury;
- kontaktu telefonicznego w przypadku, gdy Pan/Pani wyraził/a na to zgodę;
- Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępnione przez Przychodnie Stomatologiczną IMARI:
- pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej (upoważnienie musi zostać złożone napiśmie);
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych (jeśli dane są niezbędne do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych);
- organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim (w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, a w szczególności – kontroli i nadzoru);
- ministrowi zdrowia, sądom (w tym sądom dyscyplinarnym), prokuraturze, lekarzom sądowym, rzecznikom odpowiedzialności zawodowej (w związku z prowadzonym postępowaniem);
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom;
- organom przyznającym renty oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności (w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem);
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych (jedynie w zakresie koniecznym do prowadzenia rejestrów);
- zakładom ubezpieczeń (za zgodą pacjenta);
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej (w związku z prowadzoną procedurą oceniającą dany podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia);
- szkole wyższej lub jednostce badawczo-rozwojowej do wykorzystania dla celów naukowych (bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy);
- upoważnionym pracownikom Przychodni Stomatologicznej IMARI;
- firmie informatycznej obsługującej Przychodnie Stomatologiczną IMARI (jedynie w zakresie koniecznym do utrzymania systemu informatycznego);
- dostawcy oprogramowania do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej (jedynie w zakresie koniecznym do utrzymania systemu);
- biuru rachunkowemu (w przypadku wystawienia imiennej faktury);
- technikom dentystycznym (w celu realizacji świadczenia zdrowotnego);
- Inspektorowi Ochrony Radiologicznej;
- Inspektorowi Ochrony Danych;
- firmie serwisującej sprzęt medyczny (w celu realizacji usługi serwisowej);
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do Państwa trzeciego.
- Podane przez Pana/Panią dane będą przetwarzane przez okres:
- zgodny z art.29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i RPP oraz przepisami ustaw szczególnych, tj.: przez 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
- dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres: a) 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, b) 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
- dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
- zgodny z ustawą o podatku od towarów i usług, tj. 5 lat w przypadku danych zawartych na fakturach;
- zgodny z art.29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i RPP oraz przepisami ustaw szczególnych, tj.: przez 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do:
- dostępu do swoich danych i ich sprostowania;
- usunięcia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- ograniczenia przetwarzania – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- wniesienia sprzeciwu;
- przenoszenia danych – w zakresie przewidzianym w obowiązujących przepisach prawnych;
- skargi do organu nadzorczego – jeżeli uzna Pan/Pani, że dane przetwarzane są z naruszeniem przepisów powszechnie obowiązujących.
- Jeżeli wykorzystanie przez Przychodnie Stomatologiczną IMARI danych nie jest konieczne do udzielenia świadczenia zdrowotnego, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi prawnie uzasadnionego interesu Przychodni Stomatologicznej IMARI, możemy prosić Pana/Panią o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Pana/Pani danych. Udzieloną zgodę może Pan/Pani w każdej chwili wycofać.
- W przypadku udzielania Panu/Pani świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych lub przez inny podmiot, Pana/Pani dane osobowe podlegają profilowaniu w celu potwierdzenia prawa do otrzymania tego rodzaju świadczeń, a także w celach realizacji umowy z NFZ lub z innym podmiotem finansującym udzielanie tych świadczeń.